Zwrot podatku z Finlandii - procedura

Legalna pracy na terenie Finlandii oznacza konieczność złożenia rozliczenia podatkowego w tamtejszym urzędzie skarbowym. Dzięki temu polscy pracownicy mają szansę na odzyskanie zwrotu podatku w związku z pracą w tym kraju.

Termin składania rozliczenia podatkowego w Finlandii to 7 lub 15 maja roku podatkowego następującego po roku, w którym podejmowane było zatrudnienie na umowę o pracę. Jeżeli Państwa fiński pracodawca odprowadzał zaliczki na podatek dochodowy z Państwa umowy, koniecznym będzie rozliczenie z urzędem skarbowym w Finlandii. Za pierwszy rok, składający zeznanie ma obowiązek jego przedłożenia przed miejscowym urzędem podatkowym, czyli odpowiadającym miejscu Państwa zamieszkania w Finlandii. Jeżeli przysługuje Państwu zwrot podatku, możliwym jest, że jego otrzymanie nastąpi już przed końcem roku, w którym składane było zeznanie podatkowe.

Jeżeli podejmowali Państwo legalne zatrudnienie w Finlandii warto rozliczyć się z naszym biurem podatkowym, wnioskując o zwrot podatku. Dzięki naszej pomocy procedura zwrotu podatku z Finlandii składać się będzie z następujących pięciu kroków:

1. Prosimy o kontakt

Aby kontakt z nami był dla Państwa jak najdogodniejszy, udostępniliśmy cztery kanały komunikacji, dzięki którym czas oczekiwania na naszą odpowiedź może zostać zredukowany do minimum. Można się z nami skontaktować poprzez:

• formularz kontaktowy dostępny na naszej stronie internetowej www.zwrotpodatkow.pl
  • telefon kontaktowy na jeden z podanych numerów: +48 (32) 294 92 63 lub +48 602 370 506
  • adres e-mail: info@zwrotpodatkow.pl
  • bezpośrednią wizytę u nas, w siedzibie naszego biura

Kontaktując się z nami mają Państwo pewność, że postaramy się pomóc w każdej sprawie związanej z rozliczeniami i pracą w Finlandii.

2. Prosimy skompletować niezbędną dokumentację związaną z zatrudnieniem w Finlandii

Im szybciej zgromadzimy wszystkie dokumenty związane z zatrudnieniem u fińskiego pracodawcy, tym wcześniej będzie można przystąpić do sporządzenia wniosku o zwrot podatku. Część dokumentów, jakie wymaga fiński urząd skarbowy możemy Państwu udostępnić, celem ich wypełnienia i/lub podpisania. Więcej na temat wymaganych formularzy wniosku o zwrot podatku z Finlandii znajdą Państwo w dziale: Dokumenty.

3. Prosimy o przekazanie nam podpisanej dokumentacji

Gdy uda się już uzupełnić pełną dokumentację, prosimy o przesłanie jej do nas listem poleconym na adres:

„Jubira” F.H.U.
ul. Sienkiewicza 25b/1
41-200 Sosnowiec
woj. śląskie
z dopiskiem „Zwrot podatku Finlandia”

Uwaga! Informujemy, że wysyłka dokumentacji listem zwykłym niesie ze sobą ryzyko zniszczenia przesyłki lub jej niedostarczenia. W związku z tym prosimy o przesłanie dokumentów listem poleconym lub za pośrednictwem firmy kurierskiej, a przed ich wysłaniem uprzejmie prosimy o wykonanie ich kserokopii.

4. Składamy w Państwa imieniu rozliczenie podatkowe z tytułu pracy w Finlandii

Po otrzymaniu Państwa dokumentacji, przystępujemy do stworzenia pełnego wniosku rozliczeniowego, uwzględniającego wszystkie możliwe do zastosowania ulgi i odliczenia podatkowe. Pełny wniosek o zwrot podatku z Finlandii składamy w Państwa imieniu do odpowiedniego urzędu podatkowego. Procedura rozliczenia trwa zazwyczaj do kilku miesięcy, a zwrot podatku wypłacany jest najczęściej w grudniu w roku, w którym został złożony wniosek.

5. Prosimy oczekiwać na przelew

Jeżeli przysługuje Państwu zwrot podatku z Finlandii, ostatnim etapem rozliczenia stanie się wypłata należnych Państwu pieniędzy z fińskiego urzędu skarbowego. Przelew następuje na rachunek bankowy podany na wstępnej deklaracji podatkowej, a więc trafia on bezpośrednio do Państwa.

Jeśli mają Państwo dodatkowe pytania związane z procedurą rozliczeń podatkowych w Finlandii, prosimy o kontakt z naszym biurem podatkowym albo zajrzeć do działu Pomoc.

pokaż podstrony