Zwrot podatku z Holandii

Czy mieszkając lub pracując w Niderlandach przez cały rok mogę ubiegać się o zwrot podatku z Holandii?

Na to pytanie odpowiedź jest twierdząca, ponieważ w takiej sytuacji z rocznego rozliczenia podatkowego można starać się odzyskać podatek z Holandii. Płacąc podatek od dochodów, zyskujecie Państwo prawo do starania się o jego odzyskanie, np. po powrocie do Polski.

Jakie są korzyści podatkowe z partnerstwa?

W sytuacji, gdy Państwa życiowy partner (np. współmałżonek) nie ma dochodu w rozliczanym roku podatkowym lub jego dochód nie przekroczył ustalonego limitu i chcecie się Państwo z nim wspólnie rozliczać, najprawdopodobniej jesteście Państwo uprawnieni do refundacji lub ulgi podatkowej w swoim rozliczeniu holenderskim.

Dlaczego warto rozliczyć się z holenderskim urzędem skarbowym?

Odzyskiwane przez nasze biuro wysokie kwoty zwrotu podatku, powinny zachęcić każdego podatnika do złożenia wniosku. Minimum formalności z Państwa strony przy maksymalnym wysiłku jaki nasze biuro włoży w Państwa rozliczenie z pewnością  zaowocuje  odzyskaniem  wysokiej  kwoty zwrotu podatku.

Dodatkowo zastosowanie rozliczenia partnerskiego lub ulgi na dzieci może znacząco wpłynąć na wysokość odzyskanego zwrotu. Mając aż 5 lat na rozliczenie się, warto zadbać o skompletowanie niezbędnych dokumentów i przystąpić do rozliczenia jak najszybciej.

Więcej informacji dotyczących zwrotu podatku z Holandii znajdą Państwo w poszczególnych działach na naszej stronie internetowej. Zachęcamy do częstych odwiedzin, a także do składania wniosków podatkowych za pośrednictwem naszego biura. W przypadku jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt.

Zwrot podatku z Holandii - najczęstsze pytania

Staramy się, aby świadczone przez nas usługi były nie tylko szybkie i profesjonalne, ale przede wszystkim, aby cała procedura rozliczeń podatkowych z Holandii była dla Państwa zrozumiała.

zwrot podatku z Holandii

Dział ten został stworzony po to, aby przybliżyć Państwu najważniejsze informacje na temat rozliczeń podatkowych z Holandii. Informacje, które zawarte zostały poniżej to zbiór odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez naszych Klientów.

Nie otrzymałem od pracodawcy Jaropgaaf’u – czy mogę starać się o zwrot podatku?

Brak wystawionego przez zakład pracy druku Jaropgaaf nie zamyka drogi do rozliczenia się z zagranicznym urzędem. Po zakończeniu pracy na terenie Holandii w roku następującym po zakończeniu zatrudnienia, warto upomnieć się o wystawienie tego dokumentu lub co najmniej  jego duplikatu. Do pracodawcy można zwrócić się bezpośrednio, na piśmie lub w drodze telefonicznej/elektronicznej. Jeśli macie Państwo problem z wystawieniem przez pracodawcę tego druku, prosimy o kontakt z naszym biurem. Pomagamy odzyskiwać dla naszych Klientów dokumentację pracowniczą.  Wystarczy udostępnić nam pełne dane teleadresowe pracodawcy oraz informacje o okresie zatrudnienia na terenie Holandii.

Czy muszę rozliczać się z holenderskim Urzędem Skarbowym?

Na rozliczenie się z holenderskim Urzędem Skarbowym podatnik ma 5 lat. Są jednak pewne wyjątki, o których należy pamiętać, jeśli chcemy aplikować o zwrot podatku niekoniecznie w rok po zakończeniu pracy na terenie Holandii.

Obowiązek podatkowy posiadają osoby, które:

• posiadały meldunek stały na terenie Holandii
  • otrzymały z urzędu zaproszenie do rozliczenia się
  • otrzymały druk deklaracji podatkowej Aangiftebrief
  •  w danym roku podatkowym z kalkulacji zwrotu wynika niedopłata podatku dochodowego w kwocie wyższej niż 45 euro

Ile będę oczekiwał na zwrot podatku z Holandii?

Średni czas oczekiwania na wydanie decyzji podatkowej wynosi ok. 4 miesięcy.

Jaką wysokość zwrotu podatku otrzymam?

Wysokość otrzymanego z urzędu zwrotu podatku zależy od kilku czynników m.in. uzyskanego wynagrodzenia, zapłaconych zaliczek na podatek dochodowy, okresu zatrudnienia w Holandii, okresu zapłaconych składek na ubezpieczenie, zastosowanych ulg podatkowych, formy zamieszkania w Holandii (meldunek stały/czasowy/brak meldunku) oraz od wartości uzyskanych przychodów w danym roku poza terenem Holandii.

zwrot podatku Holandia

Aby dokonać rzetelnego wyliczenia kwoty zwrotu podatku wystarczy zgłosić się do naszego biura. Pracownicy naszego biura fachowo i bezpłatnie dokonają kalkulacji Państwa kwoty zwrotu podatku.

Kogo dotyczy rozliczenie tzw. „rozłąkowego”?

Rozłąkowe jest to ulga podatkowa pozwalająca uzyskać wyższy zwrot podatku ze względu na rozliczenie z partnerem podatkowym (konkubinat) lub współmałżonką/kiem posiadającym Sofi numer/ BSN.

Partnerem podatkowym staje się osoba, z którą podatnik był zameldowany w rozliczanym roku co najmniej 6 m-cy, osoby te nie były w związkach małżeńskich i miały ukończone 18 lat. Warunkiem wykonania tego typu rozliczenia jest posiadanie  wspólnej nieruchomości (na własność)  lub posiadanie wspólnego dziecka.

Czy istnieją dodatkowe warunki dla skorzystania z tzw. „rozłąkowego”?

Oprócz posiadania współmałżonki/ka lub partnera podatkowego posiadającego numer Sofi/BSN należy wziąć pod uwagę  jego dochody, które w rozliczanym roku podatkowym nie powinny przekroczyć ustalonych corocznie przez urząd  wartości. Ponad to osoba starająca się o zwrot podatku powinna uzyskać dochód na terenie Holandii wyższy niż 8000 euro.

Czy muszę rozliczyć się w Polsce z dochodów uzyskanych Holandii?

Zgodnie z metodą proporcjonalnego odliczenia, podatnik ma obowiązek wykazać dochody zagraniczne w polskiej deklaracji  PIT-36 z  załącznikiem ZG.