Zorgtoeslag – dodatek do ubezpieczenia zdrowotnego

Czym jest Zorgtoeslag?

Zorgtoeslag to tzw. dodatek do ubezpieczenia zdrowotnego przysługujący osobom opłacającym składki zdrowotne na terenie Holandii. Co ważne dodatek ten nie należy się osobom oddelegowanym do pracy w Holandii z zagranicznych zakładów pracy np. Polski.

Osoby zatrudnione legalnie na terenie Holandii, zobowiązane są do wykupienia  pakietu ubezpieczenia zdrowotnego. W większości przypadków formalnościami tego typu zajmują się pracodawcy.

Co zrobić, aby odzyskać Zorgtoeslag?

Aby odzyskać część z poniesionych kosztów, Belastingdienst- holenderki urząd skarbowy  umożliwił ubezpieczonym złożenie wniosku, na podstawie którego możliwe będzie uzyskanie tzw. dodatku do ubezpieczenia zdrowotnego – Zorgtoeslag.

Warunki jakie musisz spełnić, aby odzyskać Zorgtoeslag.

Dodatek do ubezpieczenia przysługuje za każdy pełny miesiąc odprowadzania składek na ubezpieczenie zdrowotne. O świadczenie to można wnioskować maksymalnie za rok wstecz. Na chwilę obecną możemy zatem składać wnioski za 2020 rok.

Istotnym jest, aby wniosek do urzędu skarbowego w Holandii trafił w  terminie do 31-08-2021.

Maksymalna kwota jaką możesz odzyskać za 2020 rok to ok. 103 EUR miesięcznie.

Pamiętaj złóż wniosek w terminie aby nie stracić świadczeń, które są Ci należne!!!

Dokumenty niezbędne do zawnioskowania

Dokumentem niezbędnym do starania się o dodatek do ubezpieczenia- Zorgtoeslag  jest polisa ubezpieczeniowa lub paski z wypłat- Salarisy z wykazaną kwotą odprowadzonych składek ubezpieczeniowych.

W przypadku osób indywidualnie opłacających składki istnieje możliwość zawnioskowania o Zorgtoeslag również na podstawie wyciągu z konta potwierdzającego dokonywane wpłaty.

UWAGA! Kopia karty ubezpieczeniowej nie jest wystarczającym dokumentem dla holenderskiego Urzędu Skarbowego.

Zachęcamy do skorzystania z naszych usług w zakresie uzyskania dodatku do ubezpieczenia zdrowotnego. Więcej informacji na ten temat mogą Państwo uzyskać kontaktując się z nami telefonicznie, mailowo lub bezpośrednio w siedzibie naszego biura.