Zmiany w podatku spadkowym w UK

Minister finansów ogłosił podniesienie stopy podatku spadkowego i wypełnił w ten sposób swoją przedwyborczą obietnicę, jaką zawarł w Manifeście Partii Konserwatywnej. Zmiana ta wpłynie pozytywnie na większość gospodarstw domowych w UK. Według ostatnich obliczeń, ze zmiany w Inheritance Tax skorzystają nowi właściciele aż 94% dziedziczonych nieruchomości.

Jak dotąd podatek od dziedziczenia nieruchomości wynosił 40 procent. Obowiązek jego płacenia w przypadku osoby indywidualnej był wówczas, gdy dziedziczona posesja według ceny rynkowej warta była więcej niż 325 tysięcy funtów. Z kolei w przypadku małżeństwa lub osób pozostających w formalnym związku podatek był płacony od kwoty nieruchomości powyżej 650 tysięcy funtów. Wedle zapowiadanych zmian stopa podatku zostanie podniesiona odpowiednio do 500 tysięcy funtów dla osób indywidualnych oraz miliona funtów dla par.

Nowa, podwyższona stopa podatku Inheritance Tax zacznie obowiązywać od kwietnia 2017 roku. Będzie to kosztowało Wielką Brytanię ponad miliard funtów rocznie.

Przysługuje Ci zwolnienie z podatku spadkowego? A czy korzystasz już z tego, co daje zwrot podatku z UK? Należy pamiętać, że mieszkając i pracując na Wyspach Brytyjskich możesz uzyskać dodatkowy profit, jakim jest zwrot podatku z UK. Koniecznie w tym celu skontaktuj się z urzędem podatkowym, ponieważ wiedza ta może przynieść Ci wymierną korzyść finansową.