Zmiany w holenderskich przepisach podatkowych

Najważniejszym punktem zmian w przepisach jest wydłużenie czasu do tyczące składania zeznań rocznych. Z holenderskim fiskusem trzeba się rozliczyć do 1 maja 2015 roku. A więc czasu za dużo już nie zostało. Im szybciej złożymy wniosek o rozliczenie, tym większa szansa, że szybciej otrzymamy zwrot podatku z Holandii. Nie warto zwlekać ze złożeniem wniosku, ponieważ pieniądze z tytułu podatku nam się należą.

Inną zmianą w przepisach podatkowych jest zniesienie niektórych dopłat. Najbardziej mogą to odczuć osoby, które do tej pory pobierały pieniądze z tytułu ulgi podatkowej dla samotnych rodziców. W zamian za zniesienie tej ulgi podniesiona została kwota dodatku do zasiłku rodzinnego. Zmiany nie obejmują natomiast ulgi na dziecko, które nie ukończyło jeszcze 12 lat. W tym wypadku ulga będzie przysługiwała osobie, która osiągnęła dochód roczny w wysokości nie mniejszej niż 4 857EUR). Nie będzie natomiast skorzystanie z ulgi na utrzymanie dziecka do 21 roku życia. Ulga ta została w całości zniesiona przez holenderski rząd.

Zwrot podatku z Holandii pozostaje bez zmian, a więc wszystkie dotychczas obowiązujące przepisy nadal będą funkcjonowały, co oczywiście powinno ucieszyć wszystkich Polaków, którzy pracują w Niderlandach i korzystają z możliwości jego odzyskania.

Zmiany w przepisach prawnych i podatkowych są bardzo częste nie tylko w Holandii, ale i w innych krajach Europy. Rząd stara się dostosowywać zmiany do osób, które korzystają z różnych przywilejów i ulg, tak, aby pomoc w postaci ulg podatkowych była wykorzystywana w sposób właściwy.

Na koniec raz jeszcze przypominamy, że rozliczenie podatkowe w 2015 w Holandii można składać do 1 maja, a co za tym idzie można uzyskać zwrot podatku z Holandii za pracę wykonywaną przez cały rok podatkowy.