Zbliża się koniec roku, czas pomyśleć o podatkowych rozliczeniach

Dom wysprzątany w czasie świątecznych porządków, czas spędzony z rodziną w Święta Bożego Narodzenia minął, a teraz nadszedł dobry moment na pozałatwianie zaległych spraw związanych z pracą za granicą. Końcówka roku to dobra chwila na podejmowanie tematu rozliczeń podatkowych. Ale jak się za to zabrać? Podpowiadamy jak szybko rozliczyć się z zagranicznych podatków.

Wiemy, jak cenne są chwile spędzone razem z rodziną, gdy nasi rodacy przyjeżdżają zaledwie na parę dni w ciągu roku z prac podejmowanych za granicą, aby spotkać się z najbliższymi. To powoduje, że brakuje na wszystko czasu i często wylatują z głowy sprawy, jakie należy załatwić przebywając w Polsce. Warto jednak zadbać o kontakt z biurem podatków zagranicznych, ponieważ nierzadko w szybki sposób można załatwić procedury pozwalające na rozliczenia podatkowe.

Pracując za granicą w sposób legalny (czyli np. na umowę o pracę podpisaną z zagranicznym pracodawcą) odprowadza się składki z wynagrodzenia na podatek dochodowy w kraju, w którym się znajdujemy. Nierzadko okazuje się jednak, że dzięki przepisom podatkowym w Polsce, jak i za granicą, część lub całość składek odprowadzanych przez zagranicznych pracodawców jest możliwa do odzyskania. Dzięki temu tak wielu Polaków skorzystało już z rozliczeń podatkowych i uzyskało zwrot podatku zza granicy.

Czas spędzony w Polsce można wykorzystać na kontakt z biurem podatków zagranicznych, gdzie wystarczy dostarczyć dokumenty związane z zatrudnieniem za granicą i wyrazić chęć na to, aby to pracownicy takiego biura mogli zająć się Państwa rozliczeniem. Warto wiedzieć, że o zwrot podatku z tytułu pracy za granicą można wnioskować nawet do kilku lat wstecz. Stąd jeżeli w czasie świątecznych porządków, znaleźli Państwo stare dokumenty związane z zagraniczną pracą i pobytem poza Polską, warto je przynieść do biura i dokonać rozliczenia. W ten sposób istnieje duża szansa na odzyskanie należnych pieniędzy w związku z podejmowaną pracą za granicą.