Uwaga – zmiana terminu składania deklaracji podatkowej za pracę w Holandii

Polacy podejmujący legalne zatrudnienie za granicą w pewnych przypadkach są zobowiązani do rozliczeń w miejscu siedziby pracodawcy. W związku z tym na wielu naszych rodaków spadnie obowiązek rozliczenia swoich dochodów osiągniętych w czasie pracy w Holandii. Ponadto znajdą się również osoby, które w czasie rocznych rozliczeń zechcą odzyskać zwrot podatku z Holandii. Dla wszystkich rozliczających się z holenderskim fiskusem mamy istotne informacje.

Uwaga – w 2015 roku zmianie ulega termin składania holenderskich rozliczeń podatkowych.

Polacy, którzy pracują legalnie w Holandii dotychczasowo mieli obowiązek rozliczania się z tamtejszym fiskusem do 1 kwietnia kolejnego roku podatkowego (który jest w tym kraju taki sam jak rok kalendarzowy), następującego po roku, w jakim podejmowali oni zatrudnienie na umowę o pracę w kraju tulipanów. Z kolei od 2015 roku termin ten uległ wydłużeniu, a rozliczający się za pracę w Holandii zyskają dodatkowy miesiąc.

Do 1 maja 2015 roku mamy czas na złożenie zeznania podatkowego do holenderskiego urzędu skarbowego (Belastingdienst), co potwierdził rzecznik Ministerstwa Finansów w Holandii.

Deklarację podatkową 2014 można składać od 1 marca 2015 roku. Ważnym jest, aby nie przekroczyć terminu jej złożenia przed 1 maja 2015 roku, ponieważ złożenie zeznania po terminach urzędowych warunkuje nakładaniem kar i grzywien za niedopełnienie obowiązku podatkowego.

Warto wiedzieć, że im wcześniej złoży się deklarację podatkową do holenderskiego fiskusa, tym szybciej można liczyć na zwrot podatku związany z zatrudnieniem w Holandii. List z decyzją podatkową oznajmiającą jakiej wysokości zwrot nam przysługuje możemy otrzymać nawet w maju tego samego roku! Najczęściej odpowiedź na złożoną deklarację podatkową przychodzi na wskazany w zeznaniu adres na trzy-cztery miesiące po rozliczeniu z holenderskim fiskusem.

Warto strzec terminu składania deklaracji podatkowej za pracę w Holandii, niemniej jednak jeżeli czas ten nam nie wystarcza, możemy skorzystać z możliwości wydłużenia tego okresu do 1 września 2015 roku. W takim przypadku zachęcamy skontaktować się najpierw z biurem podatkowym, które dopełni za nas sprawy odroczenia terminu składania zeznania podatkowego w holenderskim fiskusie. Warto również wiedzieć, że korzystając z usług biura księgowego posiadającego tzw. numer BECON, podatnik może odroczyć konieczność złożenia deklaracji podatkowej za 2014 rok nawet do 30 kwietnia 2016 roku.