Niższe podatki, ale i benefity. O planowanych zmianach w noworocznym brytyjskim budżecie

Pomysł na obniżenie brytyjskich podatków w przyszłym roku budżetowym jest coraz bliższy realizacji. Staraniem rządu w UK podatki w Wielkiej Brytanii mają zostać znacznie uproszczone. Podobnie jak system benefitów.

Od trwającego roku podatkowego, rząd Davida Camerona wprowadził ograniczenia dla pobierających świadczenia socjalne w Wielkiej Brytanii. Ponadto, część zasiłków została usunięta w ramach planowanych zmian w funkcjonowaniu systemu świadczeń socjalnych w UK. W kolejnych latach polityka rządu ma się utrzymywać, a benefity dla mieszkańców Wysp będą coraz niższe.

Następną zmianą bliską wprowadzenia według Partii Niepodległości Wielkiej Brytanii (UKIP) decyzją jest obniżenie podatków w kolejnym roku budżetowym. Partia zapowiedziała, że w czasie kampanii wyborczej do Izby Gmin w przyszłym roku będzie starała się startować z postulatem obniżenia podatków, w tym przede wszystkim obciążeń od dochodów.

Najistotniejszą kwestią dla rządzących w Wielkiej Brytanii jest aktualnie rozważenie decyzji dotyczącej podwyższenia progu podatkowego, od którego pobierany jest podatek. Dzięki temu osoby mniej zarabiające w danym roku podatkowym, mogłyby uniknąć konieczności rozliczenia się z fiskusem.

Rządzący rozważają także obniżenie najwyższej stawki podatku dochodowego od osób fizycznych w Wielkiej Brytanii do 40%. Stawka ta miałaby obejmować osoby, które zarabiają powyżej 45 tysięcy funtów rocznie. Istnieje więc realna szansa, że podatki w Wielkiej Brytanii mogą zostać obniżone i uproszczone od przyszłego roku.

Decyzje faktycznych zmian w budżecie czy tylko plany, jak objąć stanowisko?

Przyszłoroczne wybory w Wielkiej Brytanii to dobry czas, aby informować o obniżce podatku dochodowego. Korzyści z ulg podatkowych w UK jest wiele, jednak rządzący chcieliby, aby czerpali z nich przede wszystkim Brytyjczycy. Stąd wprowadzane zmiany najczęściej dotyczą mieszkańców UK, a ograniczenia w dostępie do świadczeń spotykają nowi imigranci.