Kończy się rok podatkowy w UK. Pora pomyśleć o rozliczeniu z fiskusem cz.2

Często ludzie nie wiedzą jak zacząć staranie się o odzyskanie należności podatkowych z Wielkiej Brytanii. Część z nich mówi, że nie wie jak to zrobić, inni mówią że to dla nich za trudne, a jeszcze inni podpierają się mówiąc, że nie maja do tego głowy, ani czasu. Okazuje się jednak, że aby otrzymać zwrot podatku z UK wcale nie trzeba poświęcać temu mnóstwa czasu, a do tego większość czynności finansowych może wykonać za nas biuro podatkowe.

Procedura pozwalająca szybko otrzymać zwrot podatku z UK

Aby uzyskać zwrot podatku z UK wystarczy tak naprawdę chwila. Po pierwsze warto skontaktować się z biurem podatkowym. Następnie przesłać lub dostarczyć do biura odpowiednie dokumenty wymagane do rozliczenia. Zwykle o szczegółach dotyczących dokumentów powie nam konsultant lub będą one dostępne na stronie internetowej. Następnie osoby odpowiedzialne za nasze rozliczenie dokonają sprawdzenia wszystkich dostarczonych dokumentów i wykonają wstępną kalkulację zwrotu podatku, która w sposób szacunkowy przedstawi nam ile pieniędzy możemy odzyskać. Dalej biuro rachunkowe prześle dokumenty do urzędu, a później to już nie pozostaje nic innego jak tylko oczekiwać na decyzję podatkową z urzędu i przesłanie pieniędzy.

Jakie dokumenty będą potrzebne?

Dokumenty to najważniejszy element przy ubieganiu się o zwrot podatku w HMRC (brytyjski urząd podatkowy). Dokumenty otrzymywane podczas pracy w Wielkiej Brytanii pozwalają na uzyskanie rozliczenia w szybszym terminie. Skompletowanie pełnego wniosku wymaga posiadania takich dokumentów jak P45, P60 czy Payslipy. Do tego dochodzi szereg formularzy i druków, które także trzeba dołączyć. Nie mniej jednak warto, bo zwrot podatku UK może okazać się bardzo wysoki, co oczywiście będzie dla nas bardzo korzystne.

Jak długo czeka się na zwrot podatku za pracę w Wielkiej Brytanii? Czytaj w artykule: Kończy się rok podatkowy w UK. Pora pomyśleć o rozliczeniu z fiskusem cz.3