Zmiana w belgijskim podatku VAT

Wraz z nowym rokiem nadeszły także zmiany w podatkach belgijskich. W ostatnim czasie Ministerstwo Finansów w Belgii podało szczegółowe informacje na temat zmian dotyczących przepisów, które regulują podatek od wartości dodanej.

Rząd zapowiedział, że od 1 stycznia 2013 roku w życie wchodzi nowe prawo, które dotyczyć będzie odliczania podatku VAT od dóbr, które wykorzystywane są w celach komercyjnych. Mowa tutaj między innymi o samochodach służbowych, telefonach komórkowych, laptopach i innych elementach, które mogą być wykorzystywane komercyjnie. Rząd poinformował, że od nowego roku odliczyć będzie możną podatek tylko od tych rzeczy, które w realny sposób wykorzystywane będą tylko i wyłącznie w celach służbowych, a nie prywatnych.

Ministerstwo Finansów w Belgii wprowadzając zmiany podatkowe chce zapobiec nadużyciom, jakich często dopuszczali się przedsiębiorcy. Poprzez odliczanie od podatku wielu dóbr, które nie służyły tylko do celów biznesowych (komercyjnych) państwo belgijskie straciło bardzo wiele pieniędzy. Zaostrzenie przepisów ma ukrócić ten proceder.

Nowe zmiany w podatkach weszły w życie dokładnie w dwa lata po wprowadzeniu wcześniejszych modyfikacji. Rząd chce w ten sposób pokazać, że nie jest bierny wobec przepisów prawa i cały czas stara się rozwijać i ulepszać ustawy, które chronią interesy całego kraju. Czy pomysł rządu okaże się skuteczny jeszcze nie wiadomo. Sami pomysłodawcy twierdzą jednak, że ich plan na pewno pozwoli polepszyć sytuację w Belgii.