Wyrok Trybunału w sprawie Kindergeld

Europejski Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu ogłosił wyrok w sprawie nieprzyznawania zasiłku rodzinnego na dzieci Polakom pracującym w Niemczech i odprowadzającym składki ubezpieczeniowe w Polsce.
Głośny sprzeciw Polaków został wreszcie rozpatrzony i zawyrokowany w Luksemburgu. Cała sprawa dotyczy odrzucania wniosków o przyznanie Kindergeld przez niemieckie urzędy ubezpieczeniowe. Dotyczy to osób, które od 2008 roku pracowały w Niemczech, ale nie odprowadzały składek ubezpieczeniowych do tamtejszych urzędów, a robiły to w Polsce w ZUS lub KRUS. Cała sprawa głośnym echem odbiła się w Polsce i w Niemczech.

Jak się okazuje niemieccy urzędnicy nad wyrost interpretowali rozporządzenie Komisji Europejskiej nr 1408/71, a także 574/72, na mocy którego ograniczyli dostęp Polaków do zasiłku rodzinnego na dzieci. Z informacji jakie docierały do wnioskujących osób wynika, że urzędnicy jednomyślnie podjęli decyzję, że Kindergeld będą wypłacać tylko tym osobom, które pracują w Niemczech powyżej 6 miesięcy i to właśnie do tego kraju odprowadzają składki podatkowe i ubezpieczeniowe. Jak się jednak okazuje były to bezpodstawne zabiegi, które pozbawiły świadczenia wielu osób. Na mocy wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z dnia 12.06.2012r., każdy kto składał wniosek od 2008 i został on odrzucony, może ponownie ubiegać się o przyznanie Kindergeld.

Pragniemy poinformować, iż osoby, które za pośrednictwem naszego biura podatkowego już raz wnioskowały o przyznanie zasiłku rodzinnego, mogą dokonać tego jeszcze raz bez ponoszenia dodatkowych opłat. Prowizja, która została już poniesiona przez klienta, zostanie przypisana na poczet nowego wniosku. Ważnym jest, aby ponownie wypełnić niezbędne formularze i pełnomocnictwa, a także dostarczyć aktualne zaświadczenie od pracodawcy.

Więcej informacji można uzyskać drogą mailową lub telefoniczną, a także bezpośrednio w siedzibie naszego biura podatkowego. Zapraszamy.