Kończy się rok podatkowy w UK. Pora pomyśleć o rozliczeniu z fiskusem cz.1

Podejmując legalną pracę w Wielkiej Brytanii mamy obowiązek rozliczenia podatku, podobnie jak zrobilibyśmy to w Polsce. Przy czym, zatrudnieni legalnie w UK możemy liczyć jeszcze na benefit, jakim jest zwrot podatku. Rok podatkowy na Wyspach zbliża się nieubłagalnie, dlatego już teraz warto pomyśleć o rozliczeniu się z urzędem.

Praca w UK = konieczność rozliczenia podatku

Pracując legalnie w Wielkiej Brytanii mamy obowiązek rozliczyć się z tamtejszym fiskusem. O ile pracodawca odprowadza za nas składki na podatek dochodowy, to przed końcem roku podatkowego nie musimy się o nic martwić. Z kolei, gdy nadejdzie czas rozliczenia, powinniśmy zasięgnąć informacji, w jaki sposób przebiega rozliczenie podatkowe z UK. Jest wiele biur rachunkowych, które pomogą nam w takim rozliczeniu, przy czym warto wiedzieć, że możemy skorzystać z ponownego rozliczenia podatku po powrocie do Polski i jeszcze dodatkowo na tym zyskać.

W związku z umową o unikaniu podwójnego opodatkowania, podpisaną między Polską a Wielką Brytanią, mamy możliwość skorzystać z dodatkowych pieniędzy, jakie daje nam wówczas zwrot podatku z UK. Wnioskując do brytyjskiego urzędu podatkowego (HMRC) o zwrot podatku masz pewność, że odzyskasz pieniądze, które wcześniej obowiązkowo rozliczyłeś za pracę za granicą. Z tego względu rozliczenie podatku po powrocie do Polski opłaca się wszystkim, a głównie osobom, które pracowały na Wyspach najdłużej; na umowę o pracę.

Konieczność rozliczenia podatku z Wielkiej Brytanii w czasie pracy w tym kraju jest uzasadniona obowiązkiem podatkowym. Z kolei o zwrot podatku z UK już nie każdy się stara, ponieważ nie każdy znajduje na to czas. Jest to jednak błędne myślenie, ponieważ odzyskany w ten sposób podatek nam się należy i możemy go przeznaczyć na co tylko będziemy chcieli. Rozliczone pieniądze bowiem, po wydaniu pozytywnej decyzji podatkowej wpłyną bezpośrednio na nasz numer rachunku bankowego.

Jak rozliczyć się z brytyjskim urzędem podatkowym szybko i skutecznie? Czytaj tutaj: Kończy się rok podatkowy w UK. Pora pomyśleć o rozliczeniu z fiskusem cz.2