Zadzwoń lub napisz

+48 32 297 39 04 +48 602 370 506 +48 510 222 266 +48 500 221 797 info@zwrotpodatkow.pl

lub

skorzystaj z formularza

Dlaczego są opóźnienia w otrzymaniu zwrotu podatku z Wielkiej Brytanii?

Dlaczego są opóźnienia w otrzymaniu zwrotu podatku z Wielkiej Brytanii?

Większość wniosków o zwrot podatku trwa znacznie dłużej niż zwykle w HMRC (HM Revenue & Customs - brytyjski organ podatkowy, płatniczy i celny). Jest jeden prosty powód - głównie jest to spowodowane koronawirusem. Obciążenie pracą U wzrosło w tempie wykładniczym od początku COVID-19. Pakiety pomocy w nagłych wypadkach musiały mieć pierwszeństwo przed zwykłymi zadaniami administracyjnymi, które obejmują zwrot podatku.

Opóźnienia związane z COVID-19:

Wsparcie gospodarcze rządu dla podatników było i nadal jest administrowane przez HMRC. To wszystkie pakiety zaprojektowane, aby pomóc firmom, pracodawcom i pracownikom przetrwać tę globalną pandemię:

  • ochrona miejsc pracy,
  • obniżka VAT,
  • odroczenie płatności VAT,
  • bonusy dla pracodawców za utrzymanie etatów pracowników,
  • odroczenie zapłaty podatku Income Tax i wiele innych.

Wszystkie te środki zostały zaprojektowane i wdrożone szybko i skutecznie. Ale HMRC nie miał nagle całej nowej grupy w pełni wyszkolonych profesjonalistów, którzy mogliby im w tym pomóc. Mają tyle samo ludzi do wykonania ogromnej ilości dodatkowej pracy. Należało wstrzymać takie sprawy, jak przetwarzanie zwrotu podatku i dochodzenia podatkowe.

HMRC ma dodatkowe, nowe obciążenia również z powodu Brexitu.

HMRC zajmuje się również  konsekwencjami Brexitu. Zasadniczo wiele firm z innych krajów musi teraz wypełniać obowiązki biurokratyczne, które nie dotyczyły ich przed Brexitem. Zadaniem HMRC jest administrowanie tą dodatkową pracą papierkową.

Na przykład ogromny wzrost formularzy rejestracyjnych VAT z innych krajów od czasu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Wcześniej wszystkie te firmy prowadziły obrót bez żadnej biurokracji ani dodatkowego wymogu formalności.

Praca ta ma również wyższy priorytet niż podstawowe zadania administracyjne jak zwrot podatku, wydawanie decyzji podatkowych, weryfikowanie spraw podatników.

Rzecznik HMRC powiedział: „Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najszybciej przetwarzać wnioski o zwrot podatku i przepraszamy wszystkich, którzy czekali dłużej, niż się spodziewali. Nieustannie przebudowujemy naszą działalność, aby jak najskuteczniej zaspokajać potrzeby naszych podatników w oparciu o dostępne zasoby”.

Jednocześnie HMRC boryka się z falą oszustw podatkowych.

Spowodowały one wzmożone kontrole a tym samym wstrzymanie wypłat zwrotów podatków. Grupy przestępcze pozyskiwały dane osobowe podatników w celu składania fałszywych wniosków podatkowych i wyłudzania pieniędzy. HMRC ściśle współpracował, by uszczelnić procedury i zapobiegać w przyszłości tego typu sytuacjom. Wprowadzono mechanizmy weryfikowania tożsamości wnioskodawców, żeby potwierdzać ich wiarygodność. Działania te sprawiły, że urząd wstrzymywał wypłaty środków do czasu zakończenia weryfikacji podatnika, co dodatkowo wydłużyło okres oczekiwania na zwrot podatku.