Zwrot podatku ze Szwecji - procedura

Osoby pracujące w Szwecji mają obowiązek złożenia zeznania podatkowego w tamtejszym urzędzie skarbowym. Termin składania wniosków jest wyznaczony na 4 lub 7 maja roku następującego po rozliczanym roku podatkowym. Niezłożenie zeznania podatkowego może być powodem nałożenia na podatnika wysokiej kary finansowej. Nie warto zwlekać ze złożeniem deklaracji podatkowej, gdyż dzięki temu szybciej będzie można odzyskać należne pieniądze.

Dzięki temu będą Państwo mogli dowiedzieć się jak wygląda cały proces odzyskiwania podatku ze Szwecji, a także jakie kroki należy podjąć aby móc ubiegać się o zwrot. Dodatkowo dowiedzą się Państwo gdzie należy składać wniosek rozliczeniowy oraz co jest wymagane przy składaniu wniosku o zwrot podatku ze Szwecji.

Zachęcamy Państwa do korzystania z usług naszego biura podatkowego. Z nasza pomocą, bez większych problemów będą Państwo mogli rozliczyć swój podatek za pracę w Szwecji i ubiegać się o zwrot podatku z tego kraju. Wszyscy, którzy legalnie pracowali w Szwecji mogą dokonać korekty zeznania podatkowego w terminie nieprzekraczającym 3 lat od momentu zakończenia pracy w skandynawskim kraju. Poniżej przedstawiamy krok po kroku całą procedurę rozliczeniową, która pozwoli Państwu odzyskać pieniądze ze szwedzkiego fiskusa.

1. Prosimy, aby skontaktowali się Państwo z nami

Specjalnie dla Państwa uruchomiliśmy kilka kanałów komunikacji, które pozwolą Państwu w dogodny sposób skontaktować się z naszym biurem podatkowym. Jeżeli chcą Państwo odzyskać podatek ze Szwecji, to prosimy poinformować nas o tym poprzez:

• formularz kontaktowy, znajdujący się po prawej stronie
  • telefon, dzwoniąc pod numer 0048 (32) 2949263 lub 0048 602370506
  • e-mail, pisząc na nasz adres pocztowy info@zwrotpodatkow.pl
  • wizytę bezpośrednią w naszym biurze podatkowym

2. Prosimy, aby skompletowali Państwo wszystkie niezbędne do rozliczenia dokumenty

Dokumenty to podstawa całego wniosku rozliczeniowego. Poświadczenie legalnej pracy wraz z wyszczególnionymi dochodami uzyskanymi podczas pracy w Szwecji pozwolą urzędowi obliczyć faktyczną kwotę odprowadzonego podatku, a także wyliczyć wysokość zwrotu podatku. Część dokumentów, które należy wypełnić i podpisać otrzymać mogą Państwo od nas. Wystarczy nas poinformować, czy dokumenty mają zostać przesłane drogą elektroniczną czy za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Resztę dokumentacji, którą należy zamieścić we wniosku, stanowią dokumenty otrzymywane w trakcie trwania stosunku pracy lub otrzymane z urzędu już po zakończeniu pracy. Wszystkie informacje na ten temat znajdą Państwo w dziale Dokumenty.

3. Prosimy o przesłanie do nas pełnej dokumentacji

Komplet dokumentów, jakie otrzymali Państwo od nas oraz dokumenty z urzędu lub od pracodawcy należy przesłać listem poleconym na adres naszego biura:

“Jubira” F.H.U.
ul. Sienkiewicza 25b/1
41-200 Sosnowiec
woj. śląskie

z dopiskiem “Zwrot podatku Szwecja”

Przestrzegamy Państwa od przesyłania dokumentów listem ekonomicznym. Nasze biuro nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie przesyłki przez doręczyciela. Dlatego też prosimy o przesyłanie dokumentów tylko jako listy polecone za pośrednictwem poczty polskiej lub firm kurierskich.

4. Przekazanie wniosku do szwedzkiego urzędu

Po dokonaniu sprawdzenia kompletu nadesłanych do nas dokumentów tworzona jest deklaracja podatkowa do urzędu w Szwecji, dzięki której urząd będzie mógł dokonać rozliczenia oraz wydać decyzję podatkową. Komplet dokumentów zostaje przekazany do szwedzkiego urzędu i od tego momentu, oczekujemy na wydanie decyzji podatkowej.

5. Zwrot podatku ze Szwecji

Decyzja podatkowa, jaką otrzymają Państwo ze szwedzkiego urzędu, jest ostatnim etapem całej procedury rozliczeniowej. Dokumenty te wydawane są w terminie od września do grudnia roku następującego po zakończeniu pracy. Zwrot podatku zostanie przelany bezpośrednio na Państwa rachunek bankowy lub urząd wyśle czek, który można zrealizować na terenie Szwecji, w odpowiedniej placówce bankowej w Polsce, która realizuje czeki zagraniczne lub za pośrednictwem naszego biura.

Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości co do procedury rozliczeniowej, prosimy o kontakt z naszym biurem podatkowym.