Zwrot podatku z Norwegii – kiedy mija termin rozliczenia w 2015 roku?

Jeśli jesteś osobą, która przez pewien okres czasu podejmowała legalne zatrudnienie w Norwegii, podpowiemy Ci jak i kiedy należy rozliczyć się z tamtejszym urzędem podatkowym. Rozliczenie z norweskim fiskusem może przynieść Ci wiele korzyści finansowych. Sprawdź dlaczego.

Wynagrodzenie otrzymywane w czasie zatrudnienia na terenie Norwegii rozlicza się w Polsce na podstawie zwolnienia z progresją. Oznacza to, że przed polskim organem skarbowym nie ma obowiązku składania deklaracji, jeżeli podejmowaliśmy w danym roku podatkowym wyłącznie pracę w Królestwie Norwegii. Jednocześnie taki obowiązek powstaje w Norwegii, gdzie również rok kalendarzowy jest taki sam jak rok podatkowy.

Jeżeli chodzi o termin rozliczenia z norweskim fiskusem mija on, podobnie jak w Polsce, 30 kwietnia 2015 roku. Istnieje możliwość jego przedłużenia przed zakończeniem wskazanego terminu o miesiąc, czyli do 31 maja 2015.

Czy warto rozliczyć się przed urzędem podatkowym w Norwegii?

Polacy podejmujący legalne zatrudnienie w krainie fiordów mają duże szanse na odzyskanie zwrotu podatku dochodowego. W związku z tym odpowiednio wypełnione rozliczenie może przynieść dodatkowe korzyści finansowe.

Na etapie składania rozliczenia podatkowego z tytułu pracy w Norwegii warto skorzystać z ulg podatkowych, przysługujących w tym kraju zarówno małżonkom, jak i osobom samotnym. Ponadto istnieje ulga standardowa w wysokości 10% na pierwsze dwa lata rozliczenia oraz inne formy odliczeń od podatku, dzięki którym można zmaksymalizować wysokość zwrotu jaką otrzymamy od fiskusa. Powierzając rozliczenie swoich dochodów dobremu biurze podatków zagranicznych masz więc gwarancję otrzymania wysokiego zwrotu podatku z Norwegii.