Zmiany w rozliczeniu rocznym za 2018 rok z polskim Urzędem Skarbowym

Rozliczenie 2018 roku przed polskim Urzędem Skarbowym, będzie wyglądało zupełnie inaczej niż dotychczas. Co się właściwie zmieni? Krajowa Administracja Skarbowa przygotuje zeznania roczne za podatników! Mowa tu  o podatnikach, którzy rozliczają się na formularzu PIT37 oraz PIT-38. Jak to faktycznie będzie wyglądało w praktyce? Tego dowiecie się w naszym artykule.

Jak będzie wyglądało rozliczenie z polskim Urzędem Skarbowym za 2018 rok?

Ministerstwo Finansów w serwisie podatkowym podatki.gov.pl od 15 lutego 2019 roku uruchomi usługę „Twój e- PIT”, za pomocą której podatnik będzie mógł między innymi:

• sprawdzić swoją roczną deklarację podatkową za 2018 rok
  • zmienić dane zawarte w swoim rocznym zeznaniu podatkowym m.in. sposób rozliczenia (indywidualny lub wspólny z małżonkiem), organizację pożytku publicznego na jaką chce przekazać 1% podatku czy ulgi podatkowe z jakich chce skorzystać.

Po  sprawdzeniu wszystkich swoich danych, podatnik ma możliwość zaakceptowania swojego zeznania podatkowego lub jego odrzucenia. Jeżeli wszystkie dane zostaną zaakceptowane przez podatnika, zeznanie automatycznie zostanie odesłane do Urzędu Skarbowego, a podatnik będzie miał możliwość pobrania tzw. UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru).  W przypadku odrzucenia zeznania, podatnik będzie zobowiązany do samodzielnego skorygowania swoich danych w usłudze „Twój e-PIT” lub samodzielnego złożenia zeznania w innej formie.

Co w sytuacji gdy Twoje roczne zeznanie podatkowe za 2018 rok nie zawiera wszystkich ulg podatkowych?

W takiej sytuacji możesz skorygować swoją roczną deklarację o ulgi podatkowe z jakich chcesz skorzystać. Możesz to zrobić bezpośrednio za pomocą usługi „Twój e-PIT” lub złożyć tradycyjne zeznanie. Pamiętaj, jednak aby wszystkie ulgi podatkowe wykazać prawidłowo, gdyż to na podatniku ciąży odpowiedzialność za przekazywane informacje! Jeżeli masz jakąkolwiek wątpliwość jak uzupełnić swoje zeznanie- zgłoś się do nas i zostaw  je nam!

Czy wszyscy podatnicy zostaną rozliczeni przez Polski Urząd Skarbowy za 2018 rok?

Niestety nie- podatnicy, którzy zobowiązani są do rozliczana się na  formularzach PIT-36, PIT-36L, PIT-39, PIT-OP, PIT-28 muszą samodzielnie złożyć swoje zeznanie podatkowe do 30 kwietnia 2019 roku. Tak więc osoby, które w 2018 roku uzyskały swoje dochody z pracy na terenie Polski jak i z innego kraju mają obowiązek złożenia swojej rocznej deklaracji podatkowej do Urzędu Skarbowego.

Więcej na temat rocznych rozliczeń za naszym pośrednictwem znajdziecie na stronie: Deklaracje podatkowe i korekty zeznań.