Zarobki w Holandii a rozliczenie w Polsce

Coraz więcej osób decyduje się wyjechać z Polski, aby móc pracować za granicą. Ofert pracy przybywa, a każde ręce do pracy się przydadzą. Nie każdy jednak wie, że praca w obcym kraju może nieść ze sobą też pewne zobowiązania, a ich niedopełnienie może być dla nas niekorzystne. Mowa tutaj oczywiście o rozliczeniach podatkowych. Urzędy skarbowe, czy to w Polsce czy w innym kraju mają podobny schemat działania – pracujesz, prowadzisz firmę, to płacisz podatki i składki ubezpieczeniowe. Normalna kolej rzeczy, a jednak nie każdy o niej pamięta.

Pracując w Holandii, gdzie z roku na rok przybywa Polaków, trzeba pamiętać, że urząd skarbowy może się upomnieć o swój podatek nawet kilka lat po zakończeniu pracy. Obecnie można się rozliczać nawet za 2011 rok. Nie mniej jednak skrupulatność się opłaca, bo im wcześniej złożymy dokumenty podatkowe, tym szybciej możemy uzyskać zwrot podatku z Holandii.

Jak tego dokonać? To bardzo proste. Przede wszystkim należy pamiętać, że przebywając na terenie kraju tulipanów podlegamy tamtejszym przepisom podatkowym i przepisom prawa pracy. W związku z tym dobrze byłoby zapoznać się z przepisami, choćby tymi podstawowymi, dotyczącymi zatrudnienia. Dobrze jest także kompletować wszystkie dokumenty, jakie otrzymujemy podczas pracy w Holandii. Są to różnego rodzaju umowy zatrudnienia, deklaracje podatkowe i inne dokumenty, na podstawie których można dokonać rozliczenia podatkowego i ubiegać się o zwrot podatku z Holandii.

Zarabiając pieniądze w pracy w Niderlandach warto też pamiętać, że rozliczenia można dokonać również po powrocie do Polski. Dzięki profesjonalnym biurom podatkowym możemy dokonać rozliczenia i spełnić obowiązek jaki ciąży na każdym zatrudnionym.

Im szybciej złożymy dokumenty, tym szybciej możemy liczyć na pieniądze z holenderskiego urzędu. Nie warto zwlekać, bo do końca 2016 roku można złożyć jeszcze deklarację za lata 2011, 2012, 2013, 2014 i 2015. Czyli, aż za 5 ostatnich lat.