Rozliczenie podatku w Niemczech w 2017 roku – jak zaoszczędzić? Poznaj kwoty wolne od podatku! cz.1

Polacy, którzy masowo wyjeżdżają do pracy w Niemczech, bardzo często nie wiedzą jak niemieckie prawo może pomóc im w oszczędzaniu pieniędzy. Często bywa tak, że nie dochodzą oni swoich praw, nie starają się korzystać z możliwości jakie regulują przepisy prawa pracy i prawa do wynagrodzeń – nawet bywa tak, że nie ubiegają się oni o zwrot podatku z Niemiec, chociaż im się należy. Dlatego też radzimy, aby przed wyjazdem zapoznać się z obowiązującymi przepisami, tak aby już na samym początku móc zacząć oszczędzać pieniądze. Jeżeli jeszcze nie skorzystałeś z takiej możliwości, to zachęcamy do zapoznania się z poniższym artykułem, w którym znaleźć można wiele cennych wskazówek na temat rozliczenia podatku w 2017 roku i oszczędzania pieniędzy.

Niedawno skończył się rok 2016, a co za tym idzie wielu Polaków może zacząć rozliczać się z niemieckim urzędem skarbowym i starać się o zwrot podatku z Niemiec. To kolejna szansa na uzyskanie dodatkowych pieniędzy z tytułu pracy za granicą. Każdy, kto pracował w Niemczech w ubiegłym roku podatkowym ma szansę korzystnie rozliczyć się z fiskusem, wykorzystując różnego rodzaju ulgi podatkowe.

Praca za granicą często staje się najważniejszym źródłem zarobkowania wielu gospodarstw domowych. Dzieje się tak głównie za sprawą dużo wyższych wynagrodzeń, w porównaniu z tymi, jakie obowiązują w Polsce. Według badań przeprowadzonych przez CBOS wynika, że do Niemiec wyjeżdża ponad 40% wszystkich imigrantów z naszego kraju. Blisko co drugi Polak za granicą przebywa właśnie w RFN. Stąd tak ważne jest, aby wiedzieć o przepisach panujących w Niemczech jak najwięcej.

Podejmując pracę u naszych zachodnich sąsiadów przede wszystkim warto wiedzieć, że obowiązuje tam bardzo wysoka kwota wolna od podatku. W roku 2017 wynosi ona aż 8820 EUR dla osób stanu wolnego. I do tej właśnie kwoty, bez stosowania żadnych dodatkowych ulg można uzyskać zwrot podatku z Niemiec, pod warunkiem, że dochody z pracy za granicą nie są zbyt wysokie. Dla osób będących w związku małżeńskim kwota wolna od podatku wynosi aż 17 640 EUR.

Więcej na temat rozliczeń podatkowych za pracę w Niemczech w 2017 można przeczytać w drugiej części artykułu, do czego gorąco zachęcamy. Miłej lektury.