Rok podatkowy w Wielkiej Brytanii dobiegł końca – czas najwyższy rozliczyć się z fiskusem

Jak co roku początek kwietnia to termin, kiedy kończy się rok podatkowy w Wielkiej Brytanii. Jest to bardzo gorący okres dla wszystkich, którzy chcą ubiegać się o zwrot podatku z UK. Ta informacja jest również bardzo istotna dla wszystkich Polaków, którzy podejmują zatrudnienie na Wyspach. Jeżeli jeszcze nie mieliście czasu, aby zająć się rozliczeniem podatkowym, to czas najwyższy poświęcić chwilę czasu, aby dowiedzieć się jakie dokumenty będą nam potrzebne do rozliczenia i co należy zrobić, aby ubiegać się o zwrot podatku.

5 kwietnia 2016 roku to dzień, kiedy kończy się rok podatkowy w Wielkiej Brytanii. Żeby móc złożyć zeznanie podatkowe i ubiegać się o zwrot podatku, musimy przede wszystkim pamiętać o dokumentach jakie otrzymaliśmy od pracodawcy w ciągu naszego okresu zatrudnienia, a także o dokumentach jakie dostaliśmy z urzędu skarbowego (HM Revenue & Customs).

Z ważniejszych dokumentów, na bazie których można obliczyć wysokość zwrotu, na pewno są to: P45, P60 czy Payslipy. Są to dokumenty, na których znaleźć możemy między innymi wysokość uzyskanego przez nas dochodu. Prawo brytyjskie jest jednak na tyle skomplikowane, że czasem warto rozliczyć się zadany rok podatkowy w Wielkiej Brytanii z pomocą biura podatków zagranicznych.

Dzięki temu będziemy mogli dowiedzieć się jaka kwota zwrotu podatku nam przysługuje, a także z jakich ulg i benefitów możemy skorzystać.

Nie zostawiajmy tego na koniec, ponieważ oczekiwanie na zwrot też może potrwać kilka tygodni, dlatego im szybciej złożymy odpowiednie dokumenty tym lepiej.