Podatki w kraju tulipanów, czyli rozliczenie w Holandii-cz.1

Początek roku jest gorącym okresem, jeżeli chodzi o rozliczenia podatkowe. Dzieje się tak dlatego, że w większości krajów Unii Europejskiej, rok kalendarzowy jest taki sam jak rok podatkowy, a co za tym idzie wielu z nas zobowiązanych jest do składania deklaracji podatkowej. Czy pracując za granicą można w tym „sezonie” zarobić jeszcze więcej? Koniecznie zapoznaj się z dalszą częścią tego artykułu.

Od czasu otwarcia rynków pracy w różnych krajach Unii Europejskiej dla pracowników z Polski, liczba naszych rodaków pracujących poza granicami kraju wzrosła aż trzykrotnie i cały czas rośnie. Często są to prace sezonowe lub tymczasowe, jednak coraz więcej osób decyduje się na podejmowanie długoterminowych umów. W takiej sytuacji, poza wysokim wynagrodzeniem możemy ubiegać się także o zwrot należnego nam podatku za pracę za granicą, a więc korzyść z pracy poza naszą ojczyzną będzie podwójna. A gdzie Wy najchętniej wyjechalibyście do pracy sezonowej?

Pan Waldemar z synem w zeszłe wakacje wyjechali na zbiór owoców do Holandii. Pracowali legalnie przez kilka miesięcy i zarobili całkiem spore pieniądze. Mieli tą możliwość, ponieważ rok wcześniej także pracowali u holenderskiego pracodawcy, który zapewnił im posadę na kolejny sezon. Dopiero jednak w tym roku usłyszeli o możliwości rozliczenia się z podatku za zeszłe lata. Okazało się, że przysługuje im nadpłacony podatek za pracę w Holandii. Wszystkie formalności z nim związane załatwili przez internet.

Co jest potrzebne do uzyskania zwrotu podatku z Holandii?

Podstawowym dokumentem niezbędnym do rozpoczęcia procedury rozliczenia podatku z Holandii jest przedłożenie oryginału lub kopii holenderskiej karty podatkowej, czyli tzw. jaaropgaaf’u lub ostatniego rozliczenia miesięcznego, czyli salaris.

Więcej informacji o tym, jakie dokumenty będą potrzebne do holenderskiego rozliczenia znajdziesz na: Podatki w kraju tulipanów, czyli rozliczenie w Holandii-cz.2