Niemieckie podatki i socjal, czyli dlaczego Polacy ciągną za Odrę – cz.1

Na niemieckim rynku coraz częściej odczuć można nutę polskości. Duża część zagranicznym emigrantów z Polski wybiera właśnie Niemcy na cel swojej podróży. Co ich tutaj ciągnie? Przede wszystkim wysokie zarobki i stabilna praca, później możliwość korzystania z różnych świadczeń jak np. Kindergeld (czyli zasiłek rodzinny) no i na koniec zwrot podatku Niemcy.

Zwrot podatku Niemcy – Polacy odzyskują pieniądze za Odrą

Jeśli praca w Niemczech stanowiła dla Ciebie lub kogoś z Twojej rodziny przez jakiś czas legalne źródło dochodu na przestrzeni ostatnich czterech lat, warto po powrocie do Polski skontaktować się z biurem podatkowym, aby sprawdzić czy nie przysługują Ci z tego tytułu jakieś dodatkowe korzyści. Jest to okazja do poznania procedury odzyskiwania podatku z Niemiec. To, co umożliwia staranie się o zwrot podatku z zagranicy to legalna umowa o pracę otrzymana dzięki podpisaniu jej z pracodawcą za granicą. Dla niemieckiego pracownika ma ona szczególną wartość, ponieważ za naszą zachodnią granicą istnieje szczególna ilość świadczeń podatkowych, jakie można uzyskać wykonując legalną pracę.

Kontakt z biurem podatkowym jest również dobrym momentem również na to, aby sprawdzić czy pracownikowi przysługuje zasiłek rodzinny (Kindergeld) za pracę w Niemczech.

Zasiłek rodzinny w Niemczech (Kindergeld) przysługuje stosunkowo dużej ilości pracowników, którzy choćby nawet sezonowo pracowali na terenie Niemiec, ale i dla tych, dla których praca w Niemczech od dłuższego czasu jest głównym źródłem utrzymania oraz dla tych, którzy prowadzą jako podmioty prywatne działalność gospodarczą na terenie Niemiec, tzw. gewerbe.

Warto więc wiedzieć, że Kindergeld się należy i szukać źródeł jak największej ilości informacji w jaki sposób go uzyskać i komu tak naprawdę przysługuje. Dzięki niemu praca za granicą przynieść może rodzinie pracownika dodatkowy dochód.

Więcej informacji na temat niemieckiego zasiłku znajdziesz tutaj: Niemieckie podatki i socjal, czyli dlaczego Polacy ciągną za Odrę – cz.2