Najważniejsze informacje jakie musisz wiedzieć na temat rozliczenia podatku z Wielkiej Brytanii

Wielka Brytania dopuszcza możliwość starania się o zwrot podatku nawet do czterech lat wstecz od momentu zakończenia pracy. To oznacza, że w 2019 roku, ostatnim rokiem, jaki możecie rozliczyć jest rok 2015/2016. Warto tu zaznaczyć, że rok podatkowy na terenie Wielkiej Brytanii wygląda zupełnie inaczej, niż na terenie pozostałych Państw Unii Europejskiej. Rozpoczyna się on bowiem 6 kwietnia, a kończy 5 kwietnia roku następnego.

Czy rozliczenie z brytyjskim Urzędem Skarbowym- HM Revenue & Customs jest obowiązkowe?

Dla osób zarejestrowanych w systemie PAYe (zatrudnionych na zasadach umowy o pracę lub innego stosunku pracy) rozliczenie z brytyjskim Urzędem Skarbowym nie jest konieczne, natomiast zawsze warto sprawdzić czy nie przysługuje nam zwrot podatku za przepracowany okres na terenie Wielkiej Brytanii. Są również szczególne przypadki, gdy podatnik ma bezwzględny obowiązek składania swojego zeznania podatkowego co rok

Obowiązek taki mają osoby, które są zarejestrowane na terenie Wielkiej Brytanii jako Self Assessment/ Self Employed! W takich przypadkach zeznanie podatkowe musi zostać złożone w urzędzie podatkowym do końca października lub najpóźniej do końca stycznia roku następującego po zakończonej pracy, bez względu na wynik jego rozliczenia. W przypadku niezłożenia deklaracji, na podatnika nakładane są wysokie kary pieniężne za nieterminowe rozliczenie.

W jakim terminie można wnioskować o swój zwrot?

O zwrot podatku z Wielkiej Brytanii można wnioskować po zakończonym roku podatkowym, tj. po 5 kwietnia. Jest także możliwość starania się o zwrot podatku w trakcie trwania roku podatkowego w Wielkiej Brytanii, niemniej jednak dotyczy to tylko osób zarejestrowanych w systemie PAYe, które wróciły do Polski i nie zamierzają wyjechać ponownie do UK przed zakończeniem trwającego roku podatkowego.

Jakie dokumenty będą potrzebne do starania się o zwrot podatku z Wielkiej Brytanii?

Do rozliczenia są wymagane między innymi takie dokumenty jak P45, P60. Jeżeli nie posiadasz dokumentu P45 lub P60 pamiętaj, że można się rozliczyć także na podstawie payslip’ów (czyli odpowiedników polskich pasków płacowych).

Każde rozliczenie jest rozpatrywane przez brytyjski Urząd Skarbowy indywidualnie. Wysokość kwoty zwrotu jest uzależniona od uzyskanych dochodów w UK, wysokości odprowadzonego podatku dochodowego oraz formy zatrudnienia. Pracowałeś na terenie Wielkiej Brytanii? Chcesz sprawdzić czy przysługuje Ci zwrot? Pisz do nas śmiało, a sprawdzimy dla Ciebie bezpłatnie na jaki zwrot podatku możesz liczyć!