List z Finanzamt trafił do Twojej skrzynki? Podpowiadamy, co robić!

Praca w Niemczech jest dla wielu Polaków szansą na zmianę dotychczasowego życia. Możliwość pobierania wysokich świadczeń socjalnych i wysokie pensje, to często najważniejsze powody, dla których nasi rodacy postanawiają wyjechać z kraju w poszukiwaniu pracy. Wielu z nich wie także, że po zakończeniu pracy mogą ubiegać się o zwrot podatku z Niemiec. To także ważny element pracy za granicą.

W ostatnim czasie niemiecki urząd skarbowy postanowił dokładnie sprawdzić podatników, którzy podejmowali pracę w RFN i dlatego też wysyła do podatników zawiadomienia o konieczności rozliczenia się z podatku za rok 2015. Niestety często pracownicy, którzy przyjechali zza granicy nie wiedzą o takim obowiązku, co naraża ich na kontrole skarbowe i konieczność natychmiastowego złożenia zeznania podatkowego.

A Ty? Dostałeś wezwanie z niemieckiego urzędu?

Osoby, które od lat pracują w Niemczech wiedzą, że przy rozliczeniu skarbowym za dany rok, mogą się starać o zwrot podatku z Niemiec. Są jednak i tacy Polacy, którzy zapominają złożyć deklarację w określonym terminie i tutaj tworzy się mały problem, z którym może przyjść się nam zmierzyć.

Jeżeli Finanzamt, czyli niemiecki urząd skarbowy wysłał nam powiadomienie o konieczności rozliczenia podatku za 2015 rok, to należy to niezwłocznie uczynić. Przypominamy, że rozliczenia należało dokonać do 31 maja 2015 roku. W sporadycznych przypadkach można było ten termin przedłużyć o miesiąc.

Rozliczenie skarbowe jest obowiązkowe, a niedokonanie go w terminie może skutkować karą finansową. Dlatego też przypominamy, że jeżeli ktoś z Państwa otrzymał pisemne zawiadomienie z urzędu skarbowego z Niemiec o konieczności rozliczenia podatku, powinien jak najszybciej zgłosić się do odpowiedniego urzędu w RFN. Istnieje jednak możliwość rozliczenia się za pośrednictwem biura podatkowego, takiego jak nasze. Wystarczy przyjść do nas z dokumentami, jakie otrzymali Państwo podczas pobytu w Niemczech, a także wziąć ze sobą pismo upominające, jakie zostało przesłane z Finanzamt.

Pomożemy Państwu rozliczyć podatek, a nawet uzyskać zwrot podatku z Niemiec. Wystarczy się z nami skontaktować.