Holandia bardziej przyjazna emigrantom, czyli o wsparciu na jakie mogą liczyć Polacy na emigracji

Jak już niejednokrotnie podkreślaliśmy – Polacy to najliczniejsza grupa imigracyjna w Holandii. Według danych urzędu statystycznego do Niderlandów wyjeżdża rocznie około 50 000 Polaków, z czego duża liczba pozostaje tam dłużej niż pół roku, często rozważając możliwość przeprowadzenia się na stałe do Holandii. Czy w takim wypadku Polacy mogą liczyć na rządowe wsparcie i o jakie świadczenia mogą się ubiegać?

Holenderskie ubezpieczenia + Polscy emigranci = wsparcie finansowe

Jedną z podstawowych form wsparcia, na jaką możemy liczyć wyjeżdżając do Niderlandów jest dopłata do obowiązkowego ubezpieczenia zdrowotnego. Opłacać je muszą wszyscy mieszkańcy Holandii, w przeciwnym wypadku narażają się na kary finansowe. Dodatek ten nosi nazwę “Zorgtoeslag”. Jest to bardzo istotna pomoc, chociażby ze względu na zmiany w przepisach, które obowiązują od niedawna w Holandii.
Wprowadzony obowiązek ubezpieczeniowy wymaga opłacania regularnych składek zdrowotnych, a więc zanim będziemy mogli starać się o dopłatę z urzędu, będziemy musieli zapoznać się z ofertą biur ubezpieczeniowych, gdzie dane świadczenie możemy wykupić. Podstawowa forma ubezpieczenia daje nam możliwość korzystania z pomocy lekarza rodzinnego, a także z porad niektórych specjalistów. Najtańsza forma ubezpieczenia nie daje nam jednak pełnej możliwości korzystania ze świadczeń medycznych w Holandii. Jeżeli potrzebujemy skorzystać z wizyty w specjalistycznym gabinecie lub klinice, albo też musimy mieć przeprowadzony zabieg operacyjny, wówczas powinniśmy się liczyć z koniecznością wykupienia dodatkowych opcji do ubezpieczenia.

“Zorgtoeslag” to najczęściej pobierane świadczenie przez naszych rodaków w Niderlandach. Jeżeli ktoś nie wie, jak wypełnić stosowne dokumenty, zawsze może się zwrócić o pomoc do biura podatków zagranicznych i tam uzyska wszelkie informacje i porady, które pozwolą mu uzyskać dopłatę ubezpieczeniową.