Duńskie podatki będą niższe – o zmianach na 2016 rok

Duńskie media informują o obniżkach podatkowych w aż 22 lokalnych samorządach tego kraju. Dzięki obniżonym zobowiązaniom podatkowym, mieszkańcy oraz przedsiębiorcy mogą zaoszczędzić nawet 150 milionów duńskich koron rocznie. Czy te obietnice są realne?

Polacy mieszkający w Danii są zainteresowani działaniami tamtejszego fiskusa. Nic w tym dziwnego, skoro pracując legalnie na terenie tego kraju mogą dzięki kontaktom z urzędem skarbowym uzyskiwać wysokie kwoty w postaci należności, jaką jest zwrot podatku z Danii.

Wnioskujący o zwrot podatku z Danii Polacy to najczęściej rodacy, pracujący w tym kraju przez dłuższy okres czasu. Podejmują oni legalne zatrudnienie na duńską umowę o pracę na czas roku, a nawet kilku lat, jednak zdarzają się także osoby pracujące tymczasowo u duńskich pracodawców. Korzystając z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, mogą oni liczyć na zwrot pieniędzy, które stanowią wartość opłacanych podatków na terenie Danii. W związku z tym zainteresowanie naszych rodaków zasadami działania duńskiego fiskusa jest uzasadnione a nawet korzystne.

Dodatkową korzyścią finansową na jaką nasi rodacy mogą liczyć z urzędu podatkowego w Danii są planowane w przyszłym roku obniżki podatków z tytułu uzyskiwanych dochodów oraz od nieruchomości. Niższy podatek dochodowy zapowiada wprowadzenie nawet 22 spośród 98 lokalnych samorządów na terenie tego kraju. Obniżki pozwolą zaoszczędzić pracującym w Danii ok. 147 mln DKK (czyli w przeliczeniu ponad 22 mln USD) rocznie. Z kolei tylko w 6 samorządach na ten moment, władze deklarują podwyżki podatków, które przyniosą ok. 7 mln DKK (czyli ponad 1 mln USD) dochodu podatkowego. Wkrótce samorządy poinformują mieszkańców i przedsiębiorców o swoich decyzjach na zbliżający się nowy rok budżetowy.