Czego wymaga fiskus w Belgii?

Belgia, to kraj bardzo wysoko rozwinięty, gdzie z roku na rok przybywa imigrantów z różnych krajów Europy i świata. I chociaż sami Belgowie nie do końca cieszą się z przypływu imigrantów, to jednak bardzo często wyręczają ich oni w pracach, w których sami obywatele Belgii nie chcą pracować. Nie jest też tajemnicą, że rząd kraju obciążył swoich mieszkańców jednym z najwyższych podatków od osób fizycznych jaki obowiązuje w Europie. A pomimo to mieszkańcy i tak nie mogą narzekać na niskie zarobki. To samo dotyczy się imigrantów, którzy pomimo wysokich podatków zawsze mają szansę na zwrot podatku z Belgii.

Tamtejszy fiskus bardzo dużo pobiera opłat od mieszkańców, co przekłada się na rozwój kraju. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie bardzo wysokie zarobki, jakie obowiązują w Królestwie Belgii. W przeciwnym razie kraj ten pogrążyłby się w ubóstwie i bezrobociu. Tymczasem jest to przykład jak dobrze zarządzać krajem, aby pomimo wysokich podatków nie zniszczyć i nie rozgrabić własnego państwa. Mało tego, Belgowie chętnie przyjmują też zagranicznych pracowników, którzy pomagają i mają swój udział w rozwoju gospodarczym kraju.

Każdy kto wybiera się do pracy i liczy na wysoki zwrot podatku z Belgii musi na początku zapoznać się z finansowym aspektem pobytu w tym europejskim kraju. Lista podatków bezpośrednich i pośrednich w Belgii nie jest krótka i warto wziąć ją pod uwagę przy planowaniu wyjazdu do pracy.

Gdzie przede wszystkim zapłacimy?

Najważniejsze podatki bezpośrednie, jakie w Belgii płacić trzeba to:

– podatek dochodowy od osób fizycznych;
– podatek od nieruchomości i od gruntów;
– podatek dochodowy od firm i od osób prawnych.

Najważniejsze podatki pośrednie, to:

– podatek VAT;
– podatek spadkowy;
– podatek od zakupu środków transportu;
– podatek od darowizn;

Podatków jest znacznie więcej, ale warto o nich wiedzieć, kiedy planuje się wyjazd na dłużej do Belgii.