Czas to pieniądz. Prawo podatkowe w Holandii

Kiedy jesteśmy dziećmi nie możemy doczekać się wejścia w dorosłe życie. Pierwszy dzień w szkole poprzedzony jest godzinami cierpliwości i ekscytacji. Następny krok w życiu to dzień uzyskania dowodu osobistego, uprawniającego nas do zasiadania przy decyzyjnym stole. Ale kiedy już uzyskujemy dostęp do dorosłości, i zaczynamy dojrzałe, pełne obowiązków życie marzymy i czekamy na możliwość przejścia na emeryturę. Czas to pieniądz, a czekanie i cierpliwość jest nieodłącznym elementem życia.

Cierpliwość się opłaca.

Zbliża się okres rozliczeń podatkowych. Polacy mieszkający w Holandii mają obowiązek składania zeznań podatkowych, zgodnie z określonymi progami podatkowymi, zawartymi w ustawie podatkowej w tym kraju.
Na temat progów podatkowych przeczytasz w: Będzie, jak być powinno. Progi podatkowe w Holandii.

Rozliczywszy się z fiskusem, należy uzbroić się w cierpliwość. Gdyż czas rozpatrywania deklaracji podatkowej, oraz wydania decyzji o zwrocie podatkowym trwa do 12 miesięcy. Naturalnie nie należy się dziwić, czy obawiać, kiedy decyzja zostanie wydana już po miesiącu. Fiskus ma do tego prawo, a ty, obywatelu masz w tym przypadku dużo szczęścia. Jeśli natomiast jest koniec czerwca i nie otrzymałeś jeszcze stosownej decyzji, a urząd milczy jak zaklęty, należałoby zastanowić się nad koniecznością złożenia odpowiedniego ponaglenia. Naturalnie można wystosować takie pismo osobiście, niemniej jednak pamiętaj, z kim masz do czynienia. Jeżeli nie czujesz się na siłach, potrzebujesz pomocy przy kontaktach z urzędem skarbowym, skontaktuj się z nami.

Cierpliwość się opłaca, ale w kontaktach z fiskusem najważniejsze jest profesjonalne przygotowanie do tematu i cierpliwość. U nas to wszystko znajdziesz.