Czas świątecznych porządków, czyli rozlicz się za granicą w czasie odwiedzin w Polsce

Porządki i szaleństwo zakupów, a przede wszystkim powroty do rodzin z zagranicznych krajów to zwiastuny Świąt Bożego Narodzenia. W tym przedświątecznym nastroju warto znaleźć czas na rozliczenie podatkowe w związku z pracą za granicą.

Święta Bożego Narodzenia to istotna okazja na powrót do kraju i spotkanie się z rodziną. W ostatnich latach obserwuje się powrót Polaków do ojczyzny w drugiej połowie grudnia. Niestety, najczęściej jest to powrót tylko na kilka dni lub tygodni, a w Nowym Roku nasi rodacy nadal wracają do swojej pracy poza granice kraju.

Czas w Polsce to czas na urzędowe formalności

Przyjeżdżając do Polski warto znaleźć czas, by na koniec roku podomykać sprawy urzędowe w naszym kraju. Mieszkając przez większą część roku za granicą być może okaże się koniecznym odwiedzenie urzędu pracy, urzędu skarbowego czy też urzędu gminy w Polsce. Jednocześnie istotną sprawą może być znalezienie czasu na dostarczenie dokumentów do biura podatków zagranicznych, aby móc odzyskać zwrot podatku.

Praca za granicą a zwrot podatku

Warto wykorzystać czas spędzony w Polsce na załatwienie formalności związanych z rozliczeniami zagranicznymi, nawet za lata wcześniejsze. Dzięki temu możliwe będzie przygotowanie wniosku do zagranicznego urzędu podatkowego o korektę zobowiązań podatkowych uiszczonych w czasie przebywania poza granicami Polski. Zwrot podatku z zagranicy można uzyskać nawet do sześciu lat wstecz. Korzystając z okazji warto zebrać wszystkie potrzebne dokumenty potwierdzające nasze zatrudnienie za granicą i udać się do dobrego biura podatków zagranicznych lub załatwić formalności pocztą lub drogą elektroniczną. Poświęcenie czasu na te sprawy, pozwoli na odzyskanie pieniędzy z zagranicy, które zasilą rodzinny budżet.